Co było powodem?

Komórkowa sieć Plus ukarana przez UOKiK – gigantyczna kwota. Za co ukarano operatora?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował się nałożyć na Polkomtel (operatora sieci komórkowej Plus) ogromną karę finansową – przypomnijmy, że właścicielem firmy jest Cyfrowy Polsat. Kara dotyczy dodatkowych opłat, które sieć naliczała za a streaming treści audio i wideo – nawet w przypadku klientów, którzy mieli wykupiony pakiet internetowy. Co więcej, dodatkowe  opłaty nie były wyszczególnione na fakturach. Sprawa toczyła się od grudnia 2018 roku – wówczas to jeden z klientów sieci Plus zawiadomił UOKiK, że sieć pobiera dodatkowe opłaty za streaming – pomimo wykupionego pakietu internetowego. 

Fotografia poglądowa

Ustalenia UOKiK wskazują, że opłaty były naliczane niesłusznie od korzystających z ofert: Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop.

Miliony kary dla Plusa

Stawka za streaming miała wynosić 40 groszy za minutę transmisji – operator pobierał ją w latach 2013-2017. Klient nie był bezpośrednio informowany o podstawie naliczenia płatności – dodatkowe opłaty znajdowały się bowiem na fakturze w rubryce: połączenia i SMS-y wykonane w kraju. UOKiK zdecydował, że Polkomtel naruszył interesy konsumentów i musi zapłacić karę w wysokości 50 634 687 złotych. Warto zauważyć, że to nie pierwsza kara urzędu, która spotkała tę firmę – w ciągu ostatniej dekady Polkomtel został ukarany przez UOKiK kilka razy. Łączna kwota nałożonych na firmę kar wynosi niemal 400 milionów złotych.