Poradnik
5 błędów, które sprawiają, że pozycjonowanie Twojej strony www nie przynosi efektów
-
02 listopada 2022
| Artykuł partnerski
Materiały partnerów
Brak adresu URL zoptymalizowanego pod daną frazę kluczową
Pozycjonowanie firmy nie przynosi efektów? Jeśli zależy Ci na wypozycjonowaniu ważnej dla Twojej firmy frazy kluczowej, musisz pod daną frazę zoptymalizować konkretną podstronę. Załóżmy, że prowadzisz firmę remontową, i jedną z Twoich głównych usług jest układanie płytek. Musisz więc przygotować podstronę z nagłówkiem H1 Układanie płytek, z tekstem dotyczącym wspomnianej usługi - zawierającym frazę główną, czyli układanie płytek, jak i frazy semantyczne, na przykład: układanie płytek w jodełkę, układanie płytek cena itp.
Ważne są także:
-grafiki z odpowiednimi nazwami i atrybutami alt,
-adres URL zawierający główną frazę kluczową, czyli w tym przypadku układanie płytek,
-istotne też, by na wspomnianą stronę kierowały linki - zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne,
-zalecanym działaniem jest także przygotowanie artykułu blogowego, związanego właśnie z płytkami, na przykład Płytki podłogowe - jakie wybrać? i umieszczenie w treści linku do podstrony.
Brak takiej podstrony, umieszczanie frazy kluczowej, na które nam zależy, w przypadkowych miejscach, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Pozycjonujesz stronę na zbyt konkurencyjne frazy kluczowe
Kolejnym powodem braku rezultatów pozycjonowania jest niewłaściwy dobór fraz kluczowych. Pozycjonowanie witryny na bardzo konkurencyjne frazy, w dużej większości przypadków, jest stratą czasu, energii i środków. Jeśli prowadzisz małą lub średnią firmę, Twoje szanse na to, że wyprzedzisz znanych gigantów, z imponującym budżetem na e-marketing, są niewielkie. Lepiej skupić się na frazach, które także będą związane z biznesem, ale będą mniej konkurencyjne. Czasem wystarczy niewielka zmiana, użycie synonimu, zawężenie tematyczne frazy, skupienie się na frazach lokalnych.
Użytkownicy nie są usatysfakcjonowani z odwiedzin Twojej strony www
Może być także tak, że użytkownicy nie będą usatysfakcjonowani z odwiedzin Twojej strony. Lista powodów jest długa, wymienić tutaj możemy takie czynniki, jak:
-zbyt niska prędkość ładowania strony,
-przesunięcia elementów niezgodne z intencją użytkownika,
-przestarzały design,
-nieprzyjemna w odbiorze treść (ściany tekstu, zbyt mała interlinia, brak nagłówków, wypunktowań),
-nieintuicyjna struktura strony, problem ze znalezieniem konkretnych informacji,
-kiepskiej jakości teksty, bez istotnych dla użytkownika informacji,
-niedopasowana do oczekiwań odbiorcy treść (na przykład strona produktowa, która wyświetla się użytkownikowi szukającemu kompleksowego poradnika).
Warto więc analizować, jak długi czas użytkownik spędza na naszej stronie, jakie element są dla niego interesujące. Powinniśmy pamiętać także o tym, żeby znajdujące się na naszej stronie treści były aktualne.
Na Twojej stronie nic się nie dzieje
Google lubi strony, które żyją. Mowa na przykład o regularnym rozbudowywaniu treści, tworzeniu nowych podstron, dodawaniu sekcji FAQ, infografik. Jeśli na Twojej stronie nie są wprowadzane żadne zmiany, roboty Google mogą nie mieć powodów, by na nią zaglądać. Co więcej, strony konkurencyjne, na których regularnie i w odpowiedni sposób prowadzone są prace, będą bardziej atrakcyjne dla użytkowników, a co za tym idzie, wyświetlane wyżej w wynikach wyszukiwania.
Kiepskiej jakości hosting
Kiepskiej jakości hosting może wiele namieszać, sprawić, że stracimy klientów, zmniejszyć crawl budget (crawl budget to częstotliwość, z jaką roboty Google odwiedzają witrynę), a nawet doprowadzić do wyłączenia strony z indeksu.
Słaby serwer to także częste awarie strony oraz kiepska ochrona przed hakerami. Awaria strony uniemożliwi klientom sesje, przyczynia się do spadku strony w wynikach wyszukiwania oraz do zmniejszenia współczynnika konwersji.
Twoja strona potrzebuje reanimacji? 1stplace.pl stanie na wysokości zadania
Wciąż czekasz, by Twoja strona www stała się widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? W 1stplace.pl zadbamy o każdy szczegół:
-dobierzemy odpowiednie frazy i przeprowadzimy analizę fraz, na które do tej pory pozycjonowana była Twoja strona www,
-przygotujemy i zoptymalizujemy odpowiednie podstrony,
-zoptymalizujemy stronę pod standardy UX, skupimy się na tym, by była przyjazna dla użytkowników,
-zajmiemy się regularną rozbudową treści,
-przeanalizujemy, jak wygląda indeksacja poszczególnych podstron,
-jeśli będzie taka konieczność, przeniesiemy stronę na inny serwer.
ZOBACZ TAKŻE
Starsze artykuły
Lokalizacja i namierzanie telefonu. Jak namierzyć telefon bez wiedzy w...Wyszukiwarka chomikuj – sprawdź, co znajdziesz w serwisie
Kody do GTA V
Książka telefoniczna online. Abonenci TPSA, T-Mobile, PLUS, Orange i P...
Kto dzwonił? Czyj to numer? Co to za numer telefonu? Aktualizacja
Komentarze