Rezygnują z rynku prasowego

"Playboy", "CKM" i wiele innych gazet znika z półek. Wydawca będzie zwalniał ponad 70% załogi

Firma Marquard Media Polska wycofuje się z rynku prasy. Część tytułów: „Shape” i „Hot Moda” zamknięto już w 2018 roku, ze względu na niskie zainteresowanie i dlatego, że tytuły te były nierokujące. To właśnie rozpoczęło restrukturyzację. Dzięki temu przeszła ze strat do wyniku w okolicach zera, ale to nadal nie jest wynik zadowalający. Uznano więc, że prowadzenie biznesu prasowego nie ma dalszego sensu i zdecydowano, że wycofanie się z rynku prasy będzie najlepszą decyzją.

Zdjęcie poglądowe

Oznacza to nie tylko to, że „Playboy”, „CKM” czy „Harper’s Bazaar” znikną ze sklepowych półek, ale przede wszystkim wiążę się to ze zwolnieniem około 70% całej załogi pracującej przy tych tytułach.

Firma odchodzi od prasy

A to wszystko na cześć technologii – firma Marquard Media Polska postawić chce na tworzenie rozwiązań technologicznych dla swoich konsumentów i innych firm.

Kontynuowanie wydawania pism drukowanych byłoby dla nas kosztem utraconych możliwości. Możemy nasze zasoby wykorzystać lepiej

- powiedział Bijan Khezri, który jest prezesem firmy, w rozmowie z Business Insider Polska

Grudniowe numery pisma „Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Joy”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire” będą ostatnimi. Firma pozostawi sobie serwisy internetowe i rozwijać będzie zupełnie inne, techniczne, rozwiązania.


2023 Spokeo - Wszelkie prawa zastrzeżone

Portal należy do wydawcy SPOKEO