Upadek marki?

Odwołano słynny pokaz Victoria’s Secret! Marka przechodzi poważny kryzys

Znana na całym świecie marka Victoria’s Secret słynie ze swoich głośnych pokazów bielizny, na których nie brakuje roznegliżowanych modelek w skąpych i jednocześnie bardzo kosztownych oraz efektownych strojach. Pokazy te co roku budziły wiele kontrowersji, gdyż marce zarzucało się zbytnie epatowanie erotyzmem oraz uprzedmiatawianie kobiet. Właścicielom marki zarzucano również promowanie nadmiernie wychudzonej i rzadko spotykanej wśród zwykłych kobiet sylwetki.

mirror.co.uk

Jak podaje portal ofeminin.pl, 21 listopada firma L Brands, która tworzy spółkę z Victoria's Secret, poinformowała, że marka znacznie zmieni swój sposób komunikacji do odbiorcy oraz to, w jaki sposób jest prezentowana.

Nierealny obraz kobiety?

Victoria’s Secret od dawna zmaga się z krytyką ze strony środowisk feministycznych. Modelka plus-size Kate Upton mówiła w wypowiedzi cytowanej przez ofeminin.pl:

Jesteśmy zmęczone oglądaniem tego samego typu ciała. W dzisiejszych ciałach trzeba być inkluzywnym. Każda kobieta musi być reprezentowana.

Początkowo główny dyrektor marketingu Ed Razek uzasadniał brak innego rodzaju modelek tym, że pokazy Victoria's Secret są uosobieniem fantazji, a nie zwyczajnej codzienności. Jednak jak widać marka nie wytrzymała fali krytyki i w efekcie postanowiła zrezygnować ze swoich kultowych już pokazów.

Myślicie, że Victoria’s Secret słusznie zrezygnowało ze swojego show?